geng bas sekolah

Saturday, February 4, 2012

hangat-hangat tahi ayam.


aku selalu hangat-hangat tahi ayam macam ni.

# aku selalu ada diari. dan aku selalu bersemangat tulis diari. at least untuk tiga hari pertama. tiga hari pertama mungkin aku buat full essay. hari keempat aku mula tulis point. hari kelima aku tulis sebaris. hari keenam aku tulis aku bosan. dan hari ketujuh, '...........'. jangankan setahun, aku cuma bertahan seminggu. itu pun tak sampai.

# aku selalu rajinkan diri tulis perbelanjaan harian. [hanya bila aku rasa duit dah makin sikit atau aku dah terlebih belanja] . dan hal yang sama terjadi. hari pertama aku catat setiap benda yang aku beli. dari beringgit-ringgit sampai ke sen-sen. sikit pun tak terkecuali. hari kedua dan seterusnya aku mula malas dan page tu tinggal habuk sampailah tiba saat aku rasa dah overuse money semula.

# aku bersemangat nak beli itu ini bila shopping. tapi ni kes shopping guna duit sendiri. nampak je benda yang nak beli, ambik ambik ambik ambik dan ambik. pergi ke section lain, mula rasa barang2 yang aku ambik macam tak penting sangat. lalu aku pun mula letak letak letak dan letak balik sampai yang tinggal cuma benda yang betul2 penting. biasanya yang tinggal tu cuma makanan. wahh aku sangat cinta aku yang macam ni. takde aku membazir membeli semberono.

# aku selalu bersemangat nak buat origami. maka aku pun beli kertas origami. aku pun cuba. bila semuanya tak menjadi, aku mula lupakan semangat aku, dan kertas-kertas tu pun terkubur begitu saja. pathetic. at last aku bagi sepupu-sepupu kecik yang datang rumah, biar diorang ada benda nak buat. hmm ada kebaikan jugak ni. hmm tapi sekarang aku dah pandai sikit, mungkin aku patut beli semula.

ada banyak lagi kes hangat-hangat tahi ayam aku ni, tapi rasanya cukuplah sampai di sini.

4 comments:

SAYA BUKAN SAMDOL said...

Hahaha aku hangat-hangat tahi ayam bila bab menabung haha

cik chopu said...

sbs: haha tu pun salah satu jugak tu.

D-SIM said...

woah, point ke-3 tu kita same arh ! sep2 !

cik chopu said...

dsim: wahh bagus bagus.