geng bas sekolah

Sunday, September 18, 2011

hati cuma satu. akan jatuh sekali. sekali sampai mati.


dah lama aku ikat lidahnya hati
aku biar ia kelu tiada menjerit
aku biar ia derita tiada mengungkit
hati ada bisik
tiada aku dengar
hati ada pekik
lalu jiwa aku pekakkan

hati cuma satu
belum jatuh maka jangan
sampai saat tibanya waktu
satu nama terisi
satu nama itulah yang muat cuma

tiada hati untuk disewa
tiada hati untuk dibeli
tiada jiwa untuk dicarik
untukmu nanti
untukmu kelak
mahligai indah aku sedia
percuma
bukan disewa
bukan dibeli
bukan dimiliki
tapi anugerah untuk kamu

18 comments:

ezzaty said...

BEST!! :D

cik chopu said...

ezzaty: awww malu malu

shiera said...

sweet >.<

cik chopu said...

shiera: aku harap wong tak selongkar blog aku macam dia selongkar kitab cakar aku. mampus kang dia bantai bersyair dalam video. haha.

Aufa Amani said...

OMG! i likeeeee! :D

pssst! ni blog baru aku. jom ah jadi stalker aku lagi. hahaha!

cik chopu said...

aufa amani: errrr aufa amani? apehal nama lain ni wehh. haha. baiklah baiklah. ai ai kapten. aku sudi stalk kau.

zulhilmi.tempoyak said...

erk....
puitis sgt ni..

hihih..

nice2

cik chopu said...

zulhilmi: ni belum tahap 'sangat' lagi ni. haha tengs yaww ~

ILA HonEyBuNNy said...

jagalah hatiku.....;)

menarik la..suka baca...ehhehe

azalia hjsalleh said...

woahhhhhhhhhh the best one
i loike

Amirul Hakim Mohamad said...

haha kamu itu merujuk pada saya ke? :)

cik chopu said...

ila: hati sendiri, sendiri mau jaga laa. haha

cik chopu said...

azalia: haha loike lahhh

cik chopu said...

amirulhakim: siapa tahu? andai saja jodoh tertulis di telapak tangan. takde siapa tahu.

Amirul Hakim Mohamad said...

betul uh mas. semuanya andai tertulis. haa berdoa dan pasrah sahaja.

cik chopu said...

amirulhakim: yeah betul. berdoa dari skrg agar kita dapat btemu jodoh yg mmbawa kbahagiaan. cewahhhhh ~

Amirul Hakim Mohamad said...

cewahh berdoa dari sekarang.moga bertemu jodoh terbaik.hehe

cik chopu said...

amirulhakim: eh mestilah. takkan esok nak kawen harini baru nak berdoa kan. haha