geng bas sekolah

Tuesday, February 15, 2011

gerunkan si L.O.V.E


amaran: entri ini sedikit jiwangss ya. kalau nak muntah, nah aku sediakan laut.


persoalkan cinta pada aku? aku tak layak berkata kata. sebab aku sendiri buta tentang cinta. apetah lagi nak dibutakan cinta. tapi ya, aku suka dengar cerita cinta. aku suka baca kisah cinta. suka juga tonton filem cinta. dan aku masih tersenyum tatkala menghayatinya.

yang paling aku suka, bila cinta itu datang lepas berumah tangga. sekarang susah sikit lah. dah jarang jumpa. tapi aku tetap suka. suka suka suka. nenek, mak, makcik, semua pun kahwin baru cinta. akukah generasi seterusnya? oh harap harap begitulah ya :)

tapi itukan berpuluh tahun dahulu. tapi aku sendiri buntu mencari cinta. sedang fie heboh mengatakan, 'kau jalan pun tak pandang orang, siapa yang nak suka kau'. oh itu sangat pedih. jadi dalam dunia ni, siapa ya yang akan perasan kehadiran aku? almost nobody kott. oh sukahati aku judge hati orang.

ya mungkin satu hari nanti aku akan jumpa. bila kau jumpa aku, dan aku tersenyum, dan senyuman itu lebih manis dari lisa surihani, maknanya aku dah jumpa lah tu. dan masa tu mungkin aku sedang honeymoon siapa tau. haha. angan angan mat jenin memang tak ke mana.


8 comments:

Yana Rashid said...

cinta tu ada,tiba masa dia nanti mesti jumpa :)

azyansyahirah said...

Bhahaha, we are too young to think about love(?). Chillah :))

cik chopu said...

yana: kalau dia taknak jumpa? hehe

cik chopu said...

azyan: ya, kita memang terlalu muda. aku sedang chill kan diri lah ni.

bunga said...

cayalah..bunga yakin dengan jodoh,...

cik chopu said...

bunga: ya kita semua mesti yakin.

syakey said...

alahh, jalan tunduk mana pn xpa.
nanti ada jodoh tu sampai dh, dia mai la kt kta.

;D

cik chopu said...

syakey: yes yes. nanti ada magnet menarik dia kan :)