geng bas sekolah

Monday, January 31, 2011

my someone is no one,



aku perlukan seseorang untuk diajak bicara
untuk apa?
sedangkan bila disuruh bicara
aku kaku
aku malu
aku membatu
jadi bagaimana?

bagaimana hendak aku luah
segala yang terbuku
jauh di lubuk sanubari
yang aku rasai
yang aku alami
yang aku deritai
bagaimana lagi?

tidak salah aku kira
bertemu dengan buku
bertemu dengan si pena
ku lakar semua
ku karang semua
ku coret semua
semua yang aku rasa

biar nanti suatu hari
ada yang melihat
ada yang membaca
ada yang menyelami
rahsia terdalam yang aku miliki

lalu nanti ada yang datang
datang menghulurkan tangan
yang bakal kuraih
yang bakal kugapai
yang bakal kugenggam
seeratnya dalam genggaman

saat itu aku hanya mampu berterima kasih
kerana sudi menyelami rasa hati ini
lalu menenangkan sekeping hati ini
hati yang aku miliki.



2 comments: