geng bas sekolah

Tuesday, June 2, 2009

jangan menangis sayang,

semalam masa makan,mak aku cerita la pasal adik kepada sepupu aku yang meninggal haritu. adik dia tu umur dalam 2 tahun setengah macam tu la. mak aku tanya, 'mana abang?' dia cakap, 'abang dekat kubur, haritu kepala abang bedarah, adik bedarah dekat leher ni (sambil tunjuk leher dia). tapi malam malam abang balik, tidur sebelah adik. daddy la bawak kereta laju, tu abang bedarah macam tu' macam tu dia jawab dengan pelat dia tu,dengan bahasa kelantan pekat. aku tak tau kenapa, aku terus menangis dengar cerita mak aku. aku terfikir, lepas ni dia nak main dengan siapa? dia nak gaduh dengan siapa? sedangkan sebelum ni dia asyik dengan abang dia je. minggu
depan aku balik kelantan,aku nak dengar sendiri cerita tu dari mulut dia. rasa rasa,mampu ke aku tahan air mata masa tu? ah,aku dah tau dah jawapan persoalan aku ni.

argh! aku rindu!

10 comments:

azyansyahirah said...

weh kau tahu, dia macam blame his father oh.
aku sedih kalau jd bapa dia. waaa!

cik chopu said...

azyan; tu aa,aku rsau pkcik aku tu jdi gila je nnti.

NA. said...

kesian dia..semoga dia tabah
eh samala! aku pun balik kelantan ahad ni

Kapten Luffy said...

malam2 abang dia datang?

huhuhu

cik chopu said...

cicakgirl; tu aa,eh,ko klate kat mana?

luffy; aku pun tertanya tanya

Mak Jemah said...

budak2 ingatan die kuat..takut nanti sampai besar die blame his father

cik chopu said...

miss oren; adui,aku tanak aa pk bukan2

NA. said...

aku kat kg. kutan, wakaf bharu

NA. said...

ko plk?

nazz said...

eh, kenapa aku sedih membaca yang ini? kanak kanak kan. mereka ada keistimewaan. kata kata mereka sudah cukup buat kita menanges dan dalam ayat yang simple, tapi makna nya sangat mendalam.