geng bas sekolah

Monday, June 1, 2009

begitulah aku

hari ini hari isnin. sepatutnya aku dah mula jalankan operasi menmbereskan kerja sekolah. tapi nampaknya satu kerja pun belum aku siapkan. sikap suka bertangguh ialah sikap yang buruk. mak aku tak pernah ajar aku supaya bertangguh. begitu jugak cikgu cikgu aku. jadi,dari mana aku belajar mengaplikasikan sikap tu dalam kehidupan seharian? dalam kes macam ni, aku selalunya salahkan syaitan jahanam itu kerana menghasut aku walhal aku yang bodoh pergi ikut cakap dia kenapa. mulai hari ni aku bertekad untuk memerangi musuh nombor satu aku tu habis habisan. aku akan mula pekakkan telinga dengan hasutan kau wahai syaitan. semoga niat aku yang suci murni ni mampu membuat aku melompat lompat bila semua homework selesai. lepas tu baru la aku boleh qada' tido sepuasnya. tunggu aku wahai bantal. bersedialah kau menjadi peneman aku yang setia setelah siapnya semua homework aku. adios!

4 comments:

Monkey D Luffy said...

aah

jangan tunggu hari raya korban baru nak berkorban

nak berjaya kena berkorban lorrr

cik chopu said...

luffy; ai ai kapten,

AzyanSyh said...

chopu, aku selalu siapkan homework sehari sebelum bukak sekolah. teladani lah aku haha!

cik chopu said...

azyan; alah,same je kita.aku beria je nk buat,last2 dh smpai asrma,bru tgopoh gapah