geng bas sekolah

Friday, May 1, 2009

akhirnya menitis,

minggu lepas mata aku bengkak,
kenapa?
ada dua sebab,
pada hari yang sama dua musibah menimpa aku,
petang tu aku pijak spek senior aku,
dia sedih gila,
so aku pun turut sama bersedih,
sekarang aku sedar betapa kelam kabutnya seorang mas idayu,
macam yang selalu kawan aku katakan,
jadi,berita tak enak ni nakla aku khabarkan pada bonda tercinta,
dengan nada sedih aku dah bersedia nak membuka cerita di corong telefon,
itu pun setelah berjam aku menanti XXX bergayut dengan abang sayangnya,
ternyata nada mak aku lagi sayu dari aku,
aku tak jadi membuka cerita,
biarlah mak aku bercerita dulu,
rupanya sepupu aku meninggal dunia akibat kemalangan,
apa yang aku rasa masa tu?
terkaku aku kat situ,
entah kenapa aku boleh fikir mak aku hanya bergurau,
orang sekeliling dah ternganga semua,
maklumlah,itu airmata pertama aku sejak duduk sana,
aku dah agak,
mesti ada benda buruk berlaku masa aku pijak spek tu,
ternyata deria keenam aku sangat efektif,
dan esoknya aku bukan lagi mas idayu yang sebelum ini,
aku berubah untuk sehari,
di atas keprihatinan kawan kawan aku kembali menjadi aku,
cuma aku terkilan,
sebab aku tak dapat tunaikan janji aku nak kasi itu ini dekat dia cuti nanti,
apepun,aku pasrah,

adiknya dan dia



adiknya,aku dan dia


mimi,suf'an,safar(dia),hakim

9 comments:

AzySyh said...

berapa ramai cousin kau yg meninggal.
innalillah wainna ilaihi rojiun

fathiah syairah said...

sedihnye
innalillah...
cry is da best medicine
get used with it:))

cik chopu said...

azyan; sorang je aa,adek dia selamat.

caer; dah sebesen dah airmata aku mengalir,nsib x kluar darah je

Monkey D Luffy said...

huhuhu

mati itu pasti, hidup itu insya-allah

al-fatihah untuk adik safar

cik chopu said...

luffy; tu aa,qada dan qadar wajib aku terima

a.b geldofg said...

comel budak2 tu :)

cik chopu said...

a.b; mest aa,mreka mwarisi kakak spupu mreka,haha

sya ZAHARI :) said...

betul luffy; mati itu pasti.
redha je la :)

cik chopu said...

skrg ni gmba je la pngubat rndu,