geng bas sekolah

Friday, March 13, 2009

saya masih normal

aku kembali ke rumah akhirnya
aku sedar ungkapan 'rumahku syurgaku' ternyata benar
tiada yang sebaik rumah sendiri
terutamanya perihal makan
rumah akulah gedung makan terhebat
tiada tandingannya lagi di mata aku

kenalan aku semakin ramai
mereka seakan suka berkawan dengan aku
yang seakan kurang berpuas hati pun tak kurang ramainya
tapi aku tak layak menilai pandangan orang
aku tahu mereka nak berkawan dengan aku
cuma mungkin mereka malu,hmm

baru sebulan aku di sana
dah ada usikan kurang enak para sahabat
kononnya aku dengan mamat tu,aku dengan laki ni,
haisy,ternyata mereka belum kenal aku sepenuhnya
langsung tak boleh diterima akal
aku nak bercakap dengan lelaki pun macam ada emas dalam mulut
apetah lagi nak mesra
lagi susah dari jawab exam

esok aku balik rumah nenek aku pulak
kelantan,tunggu kehadiran aku
ada orang mau menikah
buat kali kedua dalam hidupnya
haila,bila pulak giliran aku?
sepuluh tahun lagi?
dua puluh tahun lagi?
entah

10 comments:

menekan keyboard said...

woaa!
cik chopu balik suda.
ehee

cik chopu, klu de rezki nikah la tu tk lame lgii.
haha

cik chopu said...

wany; haha.nanti aku jemput kau eh.

ceritaku MEMORIKU said...

wooooo.
akhirnye ko dh balik cik chopu.
rindu same ko.hikhik
cum ne at asrama?best ak?
owhhh.ko wat kontrovesi erk?

fathiah syairah said...

ohh yeayy! chopu suda merapu! haha..
sekola amcm? mnyk oke?

cik chopu said...

nadz; terharu pulak.haha.asrama ok la.memang x sebest bilik sndri,tpi ok la.weyh,bukan aku yg bikin kntroversi,diorg yg tlong marketkan aku.haha.

caer; skola ok.normal je :)

joegrimjow said...

nak balik umah!!!!

-umah nenek klntan katne?

cik chopu said...

joe; ouh,dkat tumpat.

Monkey D Luffy said...

jangan ko main lelaki ek... baik ko belajar

Aa said...

masakan mak terbaik oh!

cik chopu said...

luffy; haih,takde maknanya main lelaki.cakap baik sikit eh.

azyan; tau pun.aku sedar sejak azali lagi.