geng bas sekolah

Sunday, March 22, 2009

hari ini hari ahad,rilek la

seumur hidup aku,rasanya tahun ni harijadi aku yang paling membosankan. entah kenapa, mood aku daripada kucing jinak, bertukar terus jadi harimau berantai. mungkin aku tension. kerja berlambak. tapi kenapa naluri malas tu masih melekat. bukanke budak asrama selalunya rajin. kenapa aku masih belum bertukar? alah,baru sebulan. boleh terima ke alasan tu. orang lain baru sehari duduk pun dah pandai berpura pura rajin. aku nak pura pura rajin pun tak mampu. apetah lagi betul betul rajin. mak aku berpesan, orang perempuan kena rajin. adakah kalau aku malas bermakna aku ingkar kata mak aku? kalau betul, alahai, bergunung gunung la dosa aku. tapi kalau dipandang dari sudut yang lain, benda yang aku malas nak buat, akhirnya aku kena buat jugak. bila keadaan mendesak, pandai pulak aku rajin. alahai, malas malas malas. pergilah kau!

4 comments:

a.b geldofg said...

......dan malas pun blalu dgn sgt kcewa :(

Monkey D Luffy said...

hepi besdey... bosan pun bosan lah

Jefri Zain; said...

alaa, sian mu nii

cik chopu said...

a.b; aku x bmaksud mngecewakannya,

luffy; hai,wish je,hadiah?

jefri; tu aa,sad story