geng bas sekolah

Saturday, February 21, 2009

jangan kacau mereka yang bukan milik kau.

mereka di sini,aku di sana
senang senang mereka kau sakiti
aku di sana tahu segala agenda di sini
bukan kerana kuasa saikik
bukan kerana deria keenam
hanya keajaiban teknologi
yang mengatasi segalanya

pendek kata,
sekali mereka kau sakiti
janganlah kau harapkan pelangi indah selamanya
semua itu takkan pernah muncul bagi kau
walaupun dalam mimpi
sekarang kau seronok bergelak ketawa
mungkin gembira dengan kejayaan sementara
esok lusa kau rasa akibatnya
menyakiti mereka yang aku punya

bukan dendam yang aku coretkan
hanya balasan yang tak terpendam
kerana sayang yang melampaui batasan
itulah penghalang segala tentangan

jangan kau anggap mereka lemah
hanya kerana saiz kau yang ketara
sesungguhnya yang kecil itu lebih licik
jangan kau tak tau
satu hari nanti semudahnya kau dipijak mereka

ingatlah,selagi mereka milik aku
jangan kau berani sakiti mereka
jangan kau ambil kesempatan
hanya kerana aku jauh dari mereka
hakikatnya,kita tak sejauh mana

5 comments:

Aa said...

kau cerita pasal kawan kau disakiti oleh manusia ke?
aku agak bengong bab2 bahasa drama2 ni. haha
anyway, kau talented oh!

senget said...

superb!
i love it.. :)
penuh dgn perasaan benci..
huhuhu..

cik chopu said...

azyan; ye ah,mentang2 aku takde sukasuki diorang buli geng aku.bengang je.btw, trimas trimas.

senget; haha,actually blum pnuh prasaan bnci tu.itu hanya 50%.lagi separuh kurg bermoral.so,smpan diam2.

nazz said...

hee, aku sgtt terharu.semenjak kau tade.aku dijadikan brgg permainan.
seumpama aku kesorangan di sekolah itu.
sdgkan, aku tahu, aku masehh ade yg sekepala.
aku tak bersalah dlm hal neh.
tp, aku sentiasa dipersalahkan.

aku tak kacau hidup kau perempuan!
aku tak kacau bf kau!
tp, kau tetap dengki dgn aku!
aku tak pernh susahkan hidup kau.
tp, kau yg susahkan hidup aku dan jgkk kau1
aku tak suka cari psl, tp kau mula dulu.
pabila kau bermula,
api2 aku sudah keluar! hny menanti saat utk meletopp!

cik chopu said...

nazz; sabar syg,mcm aku ckp,sekarang biar dia bergelak ketawa,tunggu je saat dan masanya,semua tu hanya mimpi ngeri bagi dia.