geng bas sekolah

Friday, February 20, 2009

masih normal.

pertama kali masuk sekolah asrama.
tempat yang asing,bersama manusia2 yang asing,dengan suasana yang asing.
aku kalut di tengah tengah golongan genius.

mungkin paling selekeh di antara mereka.
mungkin paling kurang bertatasusila,kurang sopan santun,
sebaliknya paling banyak tersengih,tergelak,terjatuh,terlanggar anak orang,tertidur dalam kelas,dan macam macam ter lagi.
tapi rasa hormat,senyum manis,tolong orang,semua tu ada :) cukup bukan.

aku kan terlalu obseskan sesuatu yang 'mengenyangkan' dan 'percuma'.
mungkin aku patut tukar 'mengenyangkan' kepada 'menyelerakan'.
makanan sini memang memenuhi kriteria 'mengenyangkan' tapi langsung tak 'menyelerakan'.
semuanya macam indah rupa dari rasa.nampak sedap tapi hakikatnya tak.
nak bawak garam kicap semua,karang terasa pulak makcik DM tu.

walaupun golongan di sini bertatasusila dan sebagainya,
mereka kurang pandai menjaga hati manusia lain.
itu pendapat aku sendiri.
tapi,aku tak kisah pun semua tu.
aku kan wanita besi.
small matter lah.

aku masih normal setelah dua minggu berada di sana.
semoga aku masih normal dua tahun kemudian :)

p/s - bila ada yang senyum pada kau,baik kau senyum balik supaya kau tak dianggap sombong.itu yang terdetik di hati aku bila orang tak senyum dekat aku balik.

6 comments:

Aa said...

ye kalau kau masuk asrama hati kena kebal. mungkin aku memang tak patut dapat asrama haritu pasal hati aku sensetif. Ahaha

kau suruh lah macik tu masak sdp banyak. biar lagi bersemangat nak belajar. wahaha

cik chopu said...

azyan; aku pun sensitif sebenarnya,entah knapa tibatiba jadi super power.karang makcik tu tachink pulak dgn aku.

Monkey D Luffy said...

kadang2 nampak luar jer baik.. jgn terpengaruh masa kat sana

cik chopu said...

luffy; ha,betul.trimas

nazz said...

yeah.hati kene besi.
dikau seorang yg besi.
tp, hati dikau tersurat segalanya yg kami sdiri tdkk tahu.
moga sentiasa selesa disamping mereka yg tdkk ade attitude mnjaga hati!
gud luck dear!

cik chopu said...

nazz; weyh,tersirat ok.dlm aku xsedar,mmg byk yg aku rhsiakan.diorg tu kne msuk klas mnjaga hati lah,hehe.