geng bas sekolah

Monday, February 2, 2009

rakusnya oh ulat.

aku memandang bumi seperti tembikai yang bulat.dan manusia pulak seperti ulat ulat yang menghuni tembikai itu.merasai segala nikmat tembikai,dan akhirnya menghancurkan segala keindahan tembikai itu.segala isi tembikai dinikmati dengan rakusnya,yang tinggal hanyalah tembikai yang sudah tidak elok seperti dulu.samalah macam manusia.menikmati hasil bumi dengan rakus,seterusnya seolah olah menghancurkan bumi itu sendiri.sama bukan.mungkin ini hanya imaginasi aku.tapi mungkin jugak ia realiti.

sebenarnya sekarang aku lapar.teringin pulak nak makan tembikai.

6 comments:

.adeqqs. said...

yup nihh reality
kami lol ulat tuh
tmsok u rite??
ktep knep time hakikat kawan :)

cik chopu said...

adeq; yelah,aku sedar tu.kadang kadang aku pun trase aku ni pghancur bumi.sbb aku x stopkan kerja ulat sbenar.

shahirah said...

sungguh gramatis :))

cik chopu said...

shahirah; trimas weyh.aku kempunan tembikai.takde sape simpati pun.

menekan keyboard said...

ayat perfect!

cik chopu said...

wany; blum cukup perfectlah.btw,trimas