geng bas sekolah

Saturday, January 31, 2009

akulah bibik.

macam bulan bulan lepas jugak,bulan ni mak aku balik kampung lagi.tiga hari ini bukanlah seronok bagi aku.menjadi penjaga rasmi dua jejaka itu lagi.terutamanya oh bapakku yang tak suka makan di luar.oh,abangku juga dua kali lima.suka arah itu dan ini.tadi aku sampai rumah.dia yang on da way pak munawe nak ke manapun aku taktau,sukahati suruh aku siram pokok sedangkan dia tahu banyak lagi kerja aku nak buat.dalam penat tu aku bercotcetpotpet dengan dia kejap.apekah yang dia buat sehari suntuk kat rumah agaknya? takkan menonton astro ceria sampai bejamjam? ataupun siaran tamil yang paling dia gemari tu? mungkin jugak hanyut di alam mimpi siang.sejak habis sekolah,perangai malas dia menjadi jadi.

ini saja hari ini.aku nak pergi masak.kejap lagi bapak aku balik mintak makan.adios.

9 comments:

.adeqqs. said...

wahh msk pe mas??
cian ko ehh??
aq nk jdikk kakak ipar ko tanak! haha :DD

cik chopu said...

adeq; msak sayur biasa2 je,mak aku xkasi aku msak yg xtreme.dye kte nnti dye blik dapo bkubang.haha.abg aku dh ada calon la.sori.

menekan keyboard said...

hehe..
aku berbangga dengan kau cik chopu :)

cik chopu said...

wany; malangnya aku blum ckup bangga dgn dri sndiri.

si kura said...

bik!saya mau kuih!
kuih tiaw goreng. air lebih ye.
tq.

Monkey D Luffy said...

huhuhu... meluahkan kekecewaan hati ni

cik chopu said...

si kura; amboi,enak aja kamu ya.haha.

luffy; sebenarnya takdela kecewa sgt.mse ni la aku nk tunjuk skill kan.haha.

syakey said...

sgt² bertanggungjawab ouhh

;)

cik chopu said...

syakey; aku pemalas sebenarnya.cuma tpaksa jdi rajin.