geng bas sekolah

Saturday, May 26, 2012

kipas dangdut.


semalam aku pergi komplen pasal kipas. bayar duit hostel mahal mahal, memang tak expect kipas tenat macam tenuk. entah macam mana aku survive sepanjang sem lepas. mandi peluh setiap pagi marathon atas katil. free sauna, kau hado? kipas orang lain pasang level 5 boleh runtuh bilik, yang bilik aku ni, level 5 memang tahap goyang dangdut inul daratista pun lagi laju.

maka tadi datanglah dua makhluk Allah ni nak repair kipas. wehh ketuk pintu macam nak rompak rumah orang je bak kata suaida. aku punyalah gelabah pakai sweater pakai tudung indon, cepat cepat bukak pintu. kalau tak laju mau tambah masalah. kipas sopan santun, pintu hancur berkecai. alhamdulillah mujur aku mandi awal awal pagi. kalau tak mana nak tempek muka bersalut taik mata weh?

maka dua makhluk Allah ni pun tanyalah, 'kipas slow eh?' err boleh tengok sendiri kan bro. gua pasang level 5 pun, alahai melenggang mak minah je berpusingnya. aku malas nak panjang cerita, angguk je lah. aku pergi dapur, tengok kasut diorang sedap sedap je landing dalam rumah. abe weh, ni bukan rumah orang jepun, bukak pintu baru bukak kasut. haisy.

sementara depa dok repair tu, aku mundar mandir tak tentu hala taktau nak buat apa. tup tup baru teringat, errr harap mata dia tak melilau sangat lah dalam bilik aku. dah la jemur 'macam macam' dalam bilik. haisy bikin malu wehh. ni aku geram ni, lain kali nak datang kasi warning lah awal awal. boleh aku buat full preparation takdelah gelabah macam apa.

haih ok lah memandangkan kipas pun dah laju, maka marilah kita landing dulu. harini sabtu. rumet pi ipoh. aku? ahhhh kita landing duluuu

sekian toceh.

No comments: