geng bas sekolah

Thursday, March 8, 2012

alkisah pemandu mesya


kalau nak cakap perihal manusia atas jalan raya, memang tak habis.

#1
girlipreng: sayang, macam mana ni? ai takut la drive sesak sesak cenggini.
buayapreng: ala, rilek la sayang. sini ai pegang tangan yu, oops pegang stereng dengan yu supaya yu tak cemas.
girlipreng: awww geli la yu [suara paling manja abad ini]

sementara di sebelah seorang observer dalam kereta asyik memandang.

girlipreng: yu, minah sebelah ni pandang pandang la yu.
buayapreng: takpe yu rilek je, biar ai ajar dia.

hon dibunyikan sekuat hati. ooooh terkejut mak saya!

cuba jangan jadikan jalan raya yang sibuk ni tempat bermanja belajar memandu. agak agak nak girlipreng kau pandai memandu pun, hantar la dia pegi sekolah memandu sana. sibuk pulak nak jadi cikgu tak bertauliah menyusahkan semua orang. hish hish.

#2

orang kata pandu laju maut menunggu. kalau pandu perlahan? membuatkan pemandu di belakang yang nak terkencing tertahan tahan. kita pandu dah stabil. dengan had laju yang belum boleh discan bapak polisi untuk disaman, tiba tiba kereta depan kacau stability dengan gaya mak minah nak ke pasarnya bawak kereta tahap kura-kura. hello aunty, ini lebuhraya. yu nak makan angin pergi pantai sana. dan bila dah dipotong, tau tau dia tengah bersembang hangit di talipon. wahhhhh wa manyak kuciwa lah aunty.

#3
sambil menyelam minum air. sambil memandu balas mesej. sambil memandu pakai mekap. sambil memandu cari barang. sambil memandu hapdet fb- ai tengah memandu ni. ohhh serius tak boleh terima.

#4
langgar lari. tadi seorang lelaki dilanggar lari depan mata aku. hmm dia tak cedera banyak pun. just jatuh motor. adalah seorang lelaki prihatin berhenti tolong angkat dia. sementara pemandu kereta yang melanggar tadi tu ~ ~ ~ ~ mungkin dah sampai rumah makan nasik dengan family tanpa rasa bersalah sikit pun. ooh manusia.

sekian,
wabilahitaufil walhidayah,
jangan merempit jangan buat jenayah.
toceh !


2 comments:

syakey said...

kelass kauu jahhh. ayat mantop. pat pat siku lipat gitu. :P

aku bab org bawak selow melow dekat highway ni mmg aku tak menahan. ingat ni jalan kampung mana ke. -___-

cik chopu said...

syakey: haa tau takpe. nak makan angin agaknya