geng bas sekolah

Friday, July 8, 2011

dah ada kekasih ke?


hari ni aku ke rumah kawanbaik mak aku. soalan pertama yang beliau tanya adalah: dah ada kekasih ke? maka berdekah-dekah tawa menyusuri segenap jiwa sedang hakikatnya aku tersipu-sipu malu depan yang bertanya. serius aku malu. malu. malu. malu. malu. dan malu.

dalam banyak2 soalan, sangat tak wajarlah tanya aku soalan maut macam tu. sedang hati aku jangankan taman, belukar pun takde. hutan belantara ada. hoyeh saat tu mak aku cuma mampu menyatakan yang anak daranya buat masa ini dan 4tahun kemudiannya hanya boleh fokus pada segulung ijazah dan bukannya segulung sijil nikah. kemudian senyum aku kembali mekar.

lama tak melawat rumah kawan2 mak, mereka kira aku dah dewasa. hoyeh, matang sangat lah muka aku ni kan. sampai si vijay pun sukasuki arah aku pegang watak mak dalam projek drama. cis cis cis.

serius-ly kapasiti otak aku tak mampu menanggung beban memikirkan hal2 kekasih, nikah kawen dan yang sama waktu dengannya. haih. susah jugak kan jadi aku.



10 comments:

Kapten Atok said...

ewah2. tp kan masuk univerisiti ko kena gak cari jodoh. kalau terlambat...

cik chopu said...

kapten atok: takpayah. mak boleh carikan. sebab mak takbagi cari, biar mak yang cari.

KURARIMMBA said...

nak kawin nanti kau jemput aku eh. tapi aku nak makan spageti =)

vampire's lovex said...

memang susah jadi kau...hahhha...

ckp la,makcik ada calon sy on je hahaha..tp mcm kuanghajaw lak :P

qeen.3c said...

seriuussss soalan maut doe! soalan final exam kita tuuuu! :D

cik chopu said...

kurarimba: alamak. aku taksuka spageti. takpe, aku import khas utk kau nanti.

cik chopu said...

vampire's lovex: haha bak kata mak aku, makcik tu nak buat den ni ha jadi menantu dia. lagila seram.

cik chopu said...

qeen: aku rasa ni lagi susah nak jawab kott. subjektif sangat.

syahirah(: said...

mas!!
aku cop nk jd pengapit kau...
huhu

miss u bebeh

cik chopu said...

syahirah: haha kau ke situ pulak en. lambat lagi yett ~