geng bas sekolah

Tuesday, May 10, 2011

panas.


cuaca panas, bukak tingkap luas luas, konon nak bagi masuk angin malam malam ni. yang masuknya bukan angin, pedih mata den tahan asap masuk bilik. cis cis cis. aku dah lama tak puas hati dengan orang sebelah ni. hari2 kerja nak membakar je. membara bara lah hati aku. pedih mata aku menahan asap.

geram tapi takkan nak aci redah rumah dia pegi sound membabi buta kan. memandangkan beliau pun warga emas, lagilah tak sampai hati. memang hipokrit kelas satu lah aku kalau bantai borak dengan dia. muka kena senyum senyum, kang masam masam dapat cubitan manja mak aku, memang parah masuk ICU.

susah bila hidup asek nak kena jaga hati orang sedangkan hati sendiri digigit-gigit. haih.

18 comments:

Syeza Jamal @ Philocoly said...

uhuuu..same situation..:(
hari2 membakar..bau mcm bakar tayar pulak..tak cukup dgn panas, asap lg nk bg..hebat gila..rasa mcm nk pg bakar je rumah dia.

wannurfazrini said...

nape semua org mengadu kepanasan? wargghhhh aku pun tak tahan!

FeeL da MorE said...

memang panas kan ? malam pon panas. gggrrr

syahirah(: said...

aah la.sekarang musim panas kott.
aku yg menaip ni pon brpeluh-peluh tangan nie.hehe

cik chopu said...

syeza: haha pernah jugak la terlintas nak pergi bakar rumah dia. tapi mulut je kata nak buat, hati tak sampai

cik chopu said...

wannurfazrini: jom jom pindah alaska jom

cik chopu said...

feel: malam lagi membara panasnya. tidur tak lena, haih

cik chopu said...

syahirah: wait a minute. tangan kau bukan memang berpeluh peluh ke? haha

fieya said...

panas kan.

mcm nk makan abc je
setiap hari. hehe

cik chopu said...

fieya: haha tau takpe. patutla aku selsema musim2 panas ni. asek pekena ais ais je

KURARIMMBA said...

gigit hati tak tahannnn

kieralalala~ said...

HAHA. patot la lately, bahang kemain. rupanya jiran kau busy wt camp fire . hee;D

asma :) said...

Fieya nak mkan ABC? Wohoo, kne follow neh! :)

cik chopu said...

kura: kau suka pertikaikan bahasa aku en. sengal oh

cik chopu said...

kieralala: ha kau tau takpe. bukan main dok tuduh negara panas angkara sumatera, rakyat sendiri buat hal tak perasan

cik chopu said...

asma: hehe jom jom. fieya nak belanja tu

Cikgu Fikri said...

ish..
kalau fiq pun geram..
dah lah cuaca tengah panas...
bler tgk situasi mcm tu, lagi lah hati ni PANASSSSSSSSSSS jerk.. :)

cik chopu said...

cikgufikri: kan kan kan, badan panas takpe lagi, hati kalau dah PANAS, haih berapi-api