geng bas sekolah

Friday, March 18, 2011

bha bha bha


al kisah sang kancil sedang berlari lari anak menuju ke sebuah kedai baju. oh pembetulan. sang kancil hanya hiperbola. ekceli, satu geng manusia yang berumur lebih kurang dua puluh dua. nampak macam kaya-raya, mungkin mak bapak depa supply dua tiga riban sebulan buat kelek sopping beg kiri kanan. paling tidak pun, pakcik ptptn serta aneka pakcik biasiswa kasik money setiap bulan boleh belanja sampai lebam [?]

okeh, ini bukan kes nak mengata shopaholic sebenarnya. dah lari jauh dah entri ni. ekceli pasal lidah melayu spekeng homputeh. teruja menjadi homputeh celup nampak gayanya ya.

berlokasi di kedai baju itu, aku perhatikan sekumpulan manusia ni. dey all cakap homputeh hang tau dak? memang pahit betul bunyinya, tapi bagus la en, ada usaha nak spekeng, eventhough bunyi memang agak tak sedap. berani pulak bersuara dengan lantang. yes yes gua tabik spring !

you got that one, I got this one, we got those one, macam macam lah diorang dok cakap hal baju. dah ada tu apa lagi tunggu kak, pigidah outta here. aku taknak tau senarai baju dalam almari hang. tapi takpe, aku enjoy lagi mendengar perbualan demi perbualan yang agak melucukan. sampai satu ketika, one of them melatah, 'oh terkejut bha....blablabla' mula mula aku macam, apetuh? aku takpaham. rupanya, bahasa melayu plus slang sabah sikit sikit. pendek kata, orang kalau dah melatah, bahasa ibunda jugaklah keluarnya. takboleh nak lari dah. paling english pun melatah, OMG! tu pun dah bunyi OMEGI!

psssttt, bukan nak buat siapa siapa terasa, cuma bila cakap tu, takpayah la nak bagitau satu dunia kita ni nak bersuara. tapi kalau dah macam nak buat announcement bunyiknya, bejoget jugak la en taik telinga haku nih.

sekian tocheh!


No comments: