geng bas sekolah

Friday, February 25, 2011

ampun brader,


harini sifat tamak aku berleluasa dengan megahnya. semua benda nak tulis sampai satu pun tak jadi tulis. betul, orang tamak selalu rugi. mentang mentang nama blog kubercerita, semua nak cerita. semak betul fikiran hamba.

adoi tak tahan nak gelak tadi. makan luar tadi pasal rumah takde elektrik. cis geram betul. lorong rumah haku je takde elektrik. pilih kasih punya tnb. wa sangat tak puashati. jadi makan punya makan, tibalah saat bayar bayaran. brader tu pun datang la nak kira en. mula mula aku tak pandang dia lagi. sekali pandang rasa nak gelak tak tahan tahan dah.

besar gedabak kalkulator hang, brader oi! tak pernah aku pergi kedai makan orang datang kira bawak kalkulator gabak. selalu datang bawak pen dengan kertas ja, buat la bentuk lazim. gila berteknologi brader ni. bagus bagus. kalau dia dok kat kaunter takpe jugak. ni dia hangkut bawak datang meja, pegang macam nak main game ha. bagus bagus. proses yang cepat dan berkesan. balik tu gelak bagai nak gila dalam kereta. apalah dosa brader tu pada aku en, kejam sungguh.

8 comments:

anis kristal said...

hahahaha.beasar sgt ke mas kalkulator die tuh :p

cik chopu said...

anis: besar wey, kau tak jangka pun dia akan bawak kalkulator sebesar tu.

::nuRuLaDHar:: said...

kah3..nak gelak gak ni bace..hahahaha adoi~~

cik chopu said...

nuruladhar: aku dah puas gelakkan brader tu. skrg rasa bersalah kian menebal.

Gimi said...

Pernah gak pegi kedai yg pakai kalkualator besar gitu, biasa kedai mamak..
nak kasi hibur pelanggan le tu..

cik chopu said...

gimi: kalau kedai mamak tu, takdela nak bantai gelak sgt, ni muda remaja trang tang tang brader tu. dressing pun tiptop. adoi.

KURARIMMBA said...

kau kira untung dia x bawak mesin cashier tu pergi kat meja kau. berat tuh

cik chopu said...

kimah: haha. aku rasa aku bukan makan kat tanjung rambutan.