geng bas sekolah

Friday, January 21, 2011

aku juga tak sempurna,


ini bukan pertama kali
aku merasa seperti ini
rasa jelik melihat mereka
berkepitlah ke sana ke mari

mata ku direnung pun
aku dah rasa nak lari
tersentuh kulit pun
aku dah gigil satu body
nak bercakap pun
mata aku lari lari
jadi bagaimana mereka ya ?
berkepitlah ke sana ke mari

aku yang anehkah ?
atau mereka yang anehkah ?

lelaki oh lelaki
seringkali aku diserang kamu
katanya aku sombong
wah, salahkah aku bersikap malu ?
melampaukah malu aku ?
bukannya aku tersipu sipu pun
aku cuma belum berani
manatap matanya yang bernama lelaki

salahkah aku menjaga maruahku ?
salahkah aku melarikan pandanganku ?
atau kau mahu bagaimana ?
mahu aku serbu kamu
lalu kelek tanganmu
lalu jalan sama kamu
tawa sama kamu
dan tambah dosa aku ?

mungkin orang nampak aku gila
bersama hawa memang aku gila
sebab aku tak malu menggila bersama mereka
walhal tiada magnet pun pada mereka
tapi aku belum reti hai lelaki
bagaimana ya bergaul denganmu ?
sedang lidah aku selalu kelu

bersyukur aku pada-Mu
kekasihku yang satu
masih Kau pelihara diriku
dari dunia yang pelik itu
sungguh aku tak tahu
apa rencana-Mu untukku
aku berserah pada-Mu
kerana sungguh, aku cinta padaMu



9 comments:

Amirul Hakim Mohamad said...

ahahhahaha kelakar2..yg ini kelakar.rilek suda. :P lelaki itu romantik.

cik chopu said...

gelak gelak, biar bergegar psir gudang ya, aha. romantik itu sgtt menyeramkann, at least bg insan bgelar mas idayu nihh,,

Amirul Hakim Mohamad said...

haahah takyah nk romantik sgt lah.wek22

cik chopu said...

hello, siapa yg romantik ? dia padahal, mngata org pulak. haha

Amirul Hakim Mohamad said...

hahah dah lah2.sudah gaharu cendana pula.sudah tau bertanya lagi.ahakkk.mas tak sedar diri . :PPP

cik chopu said...

amboi, 'ABG COMEL MCM BELON' nih, haha. sy sedar sy masih makhluk bumi, dia tu xsedar diri mkhluk marikh. dah2,pegi blik planet asal nuh

Amirul Hakim Mohamad said...

hahaah mane ade mane ade. wee wee :P mas uh,bukan utarid ker?

syahirah(: said...

mas..i like this..
hehe:P

cik chopu said...

amirulhakim; tak, bukan. mas makhluk bumi bumi bumi. akim tu PATI. duduk la diamdiam kat marikh tu. haha

yett; i like it more than u makcikk :)