geng bas sekolah

Sunday, July 18, 2010

kau nak kawan ke tak ni?

alahai manusia. kadangkala aku rasa diperguna. mungkin jugak sepanjang masa. tapi siapa gerangannya yang memperguna. sedarlah wahai kawan, aku dah penat dengan lakonan. lakonan kau sikit pun tak nampak palsu. percuma bagi aku, yang sememangnya jelas nyata kebendulannya. kau ni betul ke ikhlas berkawan dengan aku? atau aku hanya plaster 20 sen yang membantu kau mengubat luka di hati? yang akhirnya ditanggalkan dan dibuang setelah kau sembuh? begitu ke definisi kawan bagi kes ni?

ya, aku masih bertanda soal dengan perilaku kau yang bikin aku haru biru. habis negatif otak aku macam ni. aku ingat kita kawan. tapi, kau macam dah tak nak kawan. anehnya, setiap kali fikiran tu menjelma, confirm kau menjelma barang sesaat lepas tu. saikik ke apa kau ni?

bila imbas balik, seronok kawan dengan kau. memang seronok. dulu memang best. tapi tu la, tu dulu. dah tak sama. nanti, bila aku dah makin besar, mungkin sikit sikit memori tu akan hilang. harap2 la. makan semut banyak banyak mas!!

*bongok gila. macam budak tadika je aku ni. sungguh tak matang.aduhai

4 comments:

WANYellαyαli said...

emm, biasalah. norma kehidupan.
senang sgt kita nak dpt kwn yg bersifat mcm tu. rasa mcm tk nk ada kwn lps ni kn?

tp. mungkin kita salah faham kdg2.
pdhal dyorg tk fikir mcm tu pun.
kita yg lebey2 pikir mcm tu sbb dlu kita sgt rapat dgn dye.

cik chopu said...

tu la. terkadang aku pk aku yg slh sbb bburuk sgka. adoii

afiqah said...

mengalamai rasa yg sama. hmm.
penat utk berfikir.
sampai darah dlm otak jd beku,

cik chopu said...

ha tau takpe. otak ni mcm dh dgodam anasir anasir jahat