geng bas sekolah

Friday, January 16, 2009

kekesalan yang melampau

seringgit boleh beli nasi lemak.
seringgit boleh beli laksa.
seringgit boleh beli keropok dua bungkus.
seringgit boleh beli roti coklat satu dengan berbaki tigapuluhsen.
seringgit boleh beli aiskrim coklat.
seringgit boleh beli nugget ayam.
seringgit boleh beli kentang.
seringgit boleh beli air kotak.
seringgit boleh beli bebola ketam.
ah,pendek kata macam macam makanan kat sekolah boleh aku beli dengan seringgit.tapi hari ni aku dah bazirkan sekeping not seringgit untuk perkara yang teramat sangat merugikan.dan aku teramat sangat menyesal sampailah sekarang.ini semua akibat diri aku sendiri yang menjadi semakin pelupa dari hari ke hari.

pagi pagi aku pergi sekolah naik rapidkl.bermakna aku akan balik dengan bas rapidkl juga dengan tiket yang sama.tapi masa balik tu,aku telah terlupa bahawasanya dalam dompet aku dah ada tiket rapidkl.jadi aku membayar tambang sekali lagi dengan harga seringgit.setelah bas mula memasuki kawasan rumah aku,barulah benak aku ni teringat tentang tu.sungguh mengecewakan.saat tu yang aku bayangkan hanyalah makanan di sekolah yang boleh aku nikmati dengan seringgit tersebut.aku sangat kecewa sebab aku telah rugi seringgit dan ia bukanlah untuk keenakan rasa makanan tetapi untuk menambah akaun syarikat bas rapidkl.aku menyesal :(

11 comments:

.adeqqs. said...

hahahhahhahaha mass
cian wehhhh

mhh akuh banjep ehh??
huhu

xpsai2 rapidkl unt0ng wehh! :)

aazyan :: said...

banyak makan sambal semut ka?
:DD

cik chopu said...

adeq; wah.ternyata kau masih ada sikap murah hati.tunggu je aku tuntut.

aazyan; itulah.berpinggan pinggan semut aku dah termakan.nasib badan.

Monkey D Luffy said...

hehhe... rapid kl ucap terima kasih

Jefri Zain; said...

alolo, sian nya bunyi crita uh,

cik chopu said...

luffy; terimakasih je ke.ingatkan nak kasi baucer percuma naik bas seumur hidup.haha.

jefri; memang pun.sampai bengkak mata akibat tangis menangis yang melampau.

sya ZAHARI :) said...

haha :)
jimat tu bagus.
apetah lg,ekonomi mcm tgh merosot.
haha.

shahirah said...

stuju ngan syfiqa
ekonomi dh terok
kena la jimat :))

cik chopu said...

sya & shahirah; terimakasih untuk advice tersebut.malangnya seringgit tersebut dah melayang pun.aku hanya mampu kesal.

neo said...

apa kata kau kalau ko jadi aku??


aku bayar rm5 kat auto pay JJ, baki patut rm4.




tapi aku tak dapat balance aku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



mane pegi lagi rm4??


huh!

cik chopu said...

itu lagi rugi.boleh beli 4 jenis makanan.aku turut simpati.patut kau jahanamkan je mesin tu.