geng bas sekolah

Friday, January 23, 2009

coretan hari jumaat.

bangun lewat pagi tadi.
first time untuk taun ni masa hari sekolah.
mujur harini sukan je.
horey,tak payah gosok baju sekolah.
seterika ternyata nak jugak aku pegang dia.
tudung aku pulak kedut.ciss.
terasa malas nak naik bas.
jimat duit kalau pegi dengan bapak je.
arah kami sehaluan.
lampu hijau diberi.
hati kecil bersorak riang.

warga sementas ternyata pemalas.
pasif melebih lebih.
kalau hal sukan je,yang datang hanya sekerat.
sekerat lagi syok bermimpi kat rumah.
aku bangga jadik salah satu yang hadir.
cikgu shukri ucap tahniah kat kitorang.
ayahanda nampak bersemangat.
malangnya beliau pakai baju merah.
apeni? kata semangat kuning.
papehal,tabik springlah sama ayahanda.
sama macam kes taun lepas,
lompat jauh aku batal lagi.
cilakak punya line kuning.
besarkah kaki aku sampai memijak lebih line itu?
yang lain semua pas.
tiga mata pun jadilah.

hati perempuan aku tersentuh lagi.
mungkin aku kurang memahami.
tiga tahun berkawan.
kenapa aku masih tak memahami kawan aku?
pelikkkan.tapi itulah kebenaran.
ini bukan kenangan yang aku harapkan.
mungkin mereka tak faham.
elok rasanya aku pergi.
mungkin mereka akan lebih bahagia.
apepun,terimakasih kawan.
aku sayang koranglah.

kes tidur siang berlaku lagi.
bukan sengaja cuma terlena.
mak aku tak salahkan aku.
beliau tahu aku sudah berhabis peluh bersukan.
tidur pun,mimpi tak seindah mana.
panas sangat cuaca.
dapat peluh lagi sebaldi.

hari ini hari jumaat.sekian aku membebel.

12 comments:

Anonymous said...

yg bab kwn tu awat cam layu ja byik?

cnclusion, sgtt menarik.
best ah idea cik chopu.
hoho

cik chopu said...

wany; ya.layu sikitt.tp skrang dh lupa kes tu.ibarat takde prasaan pulak.snang je lupa msalah.haha.trimas wany.

adeq said...

wehh asal mas??
muahx crew ehh??
pape pon aku eppy jadip teyman ang! :DD

cik chopu said...

adeq; biasela.ade sdikit mslah.aku pun epy jdi kwan kau :))

Kapten Luffy said...

ko aktif sukan ek... bagus ler... jgn jd mcm aku

Maya Ayam said...

kau jangan malas-malas..hahaha..weyh, kau xapply untuk asmaradana ker?eh silap, asrama.

azyansyahirah said...

sebab sukan kat sekolah tak best. haha
suke aku je.

weh kau dapat sbp ke.
congrats :D

cik chopu said...

luffy; tak aktif pun.cuma smangat ksukanan tnggi.haha.

maya; mana ada malas.aku paling rajin diantara mereka.haha.ada.aku ada dpt sbp.skarang dilema nak pegi dgn taknak.

azyan; mmg takbest.tpi cikgu paksa duh.tengkiu.kau dpt x?

Unknown said...

it's hard to find true friendship rite...?

cik chopu said...

ejump; ya.sangat susah.tpi aku dah jumpa.

Unknown said...

jage la die elok2... ati n perasaan... ^^

cik chopu said...

ejump; aku akn sntiasa jga.wlaupun aku sndri trluka.eceh,