geng bas sekolah

Tuesday, November 25, 2008

demi sehelai baju

oh baju, kau meragut hatiku! aku nak jugak baju tu! baju ape eh? entah! aku sendiri pun tatau. tapi yang pasti;
kerana sehelai baju aku dapat penat
kerana sehelai baju aku dapat lapar
kerana sehelai baju aku kerek rajin tolong mak aku
kerana sehelai baju ah, macam macam la
tabiat asal aku - lepas subuh je sambung mimpi sampai angka sembilan
tabiat baru aku - lepas subuh je aku ceraikan katil.haha

adakah ini satu anjakan paradigma macam yg cikgu selalu cakap masa perhimpunan yang maha bosan tu? atau adakah ini satu perubahan mendadak hanya berdasarkan sebab musabab yg tertentu? atau adakah ini satu petanda aku semakin rajin? atau adakah ini tandanya aku sudah mula berdikari?

bukan aku tak buleh bodek bapak aku setakat nak beli baju sehelai. tapi, aku nak jugak rasa beli benda hasil usaha aku kan. aku tak kisah la apa orang nak kata. kononnya aku ni bajet rajin demi kepentingan diri ke ape ke. lantak koranglah! yang pasti aku tau niat aku. haha.

*p/s - blog ni aku ketap ketip masa lapa menggila. skema si ayat. kelaparan mengubah akulah! haha


tak semudah ABC 123



2 comments:

Jefri Zain. said...

lape ek dek
meh sini bia abg bli kn makanan
haha

kerek?
kau dok mne ek?

cik chopu said...

oh baik htinya!
trimas bbnyak.
sila anta si piza ya.
lme x mkan itu mende.haha.
slango la :)