geng bas sekolah

Sunday, August 14, 2011

sini memang penuh dengan hackers ke?

serius menakutkan.

sebelum aku sampai ke dashboard aku, aku bukak blogger.com . expectation aku, mestilah keluar ruang untuk sign in kan. tapi yang keluarnya bukan sign in. tapi dashboard makhluk asing yang aku tak kenal. tak terkejut pulak aku. apa jadah nih?

maka aku view blog makhluk asing tersebut. lebih mengejutkan, bila aku kembali ke dashboard, dah bertukar jadi profile orang lain pulak. another makhluk asing yang aku tak kenal. jadi aku ulang langkah sama. aku view profile dan seterusnya tekan dashboard balik. lagi sorang makhluk asing keluar. woaaaah, ape nih ape nih ape nih?

maka aku cuba la klik edit post pada dashboard unknown itu tadi. bukan nak hack, nak test. kalau boleh, memang lepas ni aku terus tutup la akaun blogger aku. parah la kalau orang lain boleh bukak sukasuki macam ni. aku tekan, tapi mujur yang keluar petak sign in. maka aku terus log masuk.

yang lagi aneh, bila aku dah sign in, aku tekan dashboard sekali lagi, dah dashboard orang lain pulak keluar. cis, pengkhianat betul. klik klik klik banyak kali baru keluar balik dashboard aku. berjoget jantung aku macam ni.

selongkar punya selongkar, aneka dashboard yang aku dah bukak tanpa rela tu semuanya budak UTP punya. ni memang ada la hacker dah tumbuh tanduk ni. sini memang belambak la hackers yang takde kerja gamaknya, semak semakkan diri pedajal orang. cis cis cis.

lepas aku habis taip benda alah ni, ada orang komen entri before ni, kata dia access dashboard aku. wah wah! apa semua ni?

buat masa ni aku stop kejap bukak blog. balik rumah kang aku bukak balik. adios people.

jangan rindu aku blog ~ :)

No comments: