geng bas sekolah

Saturday, October 16, 2010

exploded heart?

rumahku bukan lagi syurgaku,

asrama itu penjara bagiku,

sekolah memang tempat menimba ilmu,

kemalasan terus merajai kalbu,


semua tempat tak aman lagi,

air mata sentiasa membanjiri,

mana pun yang aku pergi,

pasti ada luka di hati,


di mana aku nak cari tempat mengadu?

di mana aku nak menumpang bahu?

di mana aku nak dapat kasih sayang itu?

di mana lagi aku boleh dapat hidup aku yang dulu?

6 comments:

Hafiz-i Ibn Zulkifli al-Ilinsa'iyye said...

Kalbu atau Qalbu, pasal salah satunya bermaksud 'anjing'

cik chopu said...

kalbu yg aku maksudkan bukan anjing lah oi

Anonymous said...

Qalbu: hati
Kalbu: anjing

Hafiz-i Ibn Zulkifli al-Ilinsa'iyye said...

Qalbu: Hati
Kalbu: Anjing

Hafiz-i Ibn Zulkifli al-Ilinsa'iyye said...

anonymous tu pun aku jugak.

cik chopu said...

ya hafiz,aku dah faham. tak perlu bagitau banyak kali ya :)