geng bas sekolah

Thursday, May 24, 2012

switching point of life.

SELAMAT HARI TUA ABANG!

Tadi balik dari common room layan hindustan kat tv2, kena prank dengan housemates sekalian. prank yang tak disengajakan. pintu depan kunci. hoih how come you all kunci kami dekat luar? semua macam dah tido. jerit panggil amy, last last masuk ikut pintu tandas sebab pintu depan tak boleh bukak katanya. aku baru nak tendang. rupanya pintu tu kunci kena pulas banyak kali. tak jadi tendang.

balik bilik tengok fon, tengok tarikh 24may. wahh birthday fie. aku pun text dia. 'selamat hari tua!'. punyalah tak romantik, dia balas sepatah - ngek. woii dasar taknak mengaku tua. 21 tahun hidup, apa sumbangan kau terhadap agama, bangsa dan negara weh? atau sumbangan terhadap aku ke, dah kerja part time tu hulur hulur la sikit kat aku yang tak berapa nak masyuk ni. ngeh ngeh.

ok tuka mood. al-fatihah buat suami kakda yang pulang ke rahmatullah pagi tadi. sebak jugak dengar cerita dia. tak sempat tengok arwah suami dia before meninggal. baru semalam suami dia balik kampung. meninggal mengejut sebab serangan jantung. muda lagi dah kena. kalau dah ajal yang Allah tetapkan, takde awal sesaat, takde tangguh sesaat. tepat pada masanya nyawa kita dicabut. kakda terkilan tak dapat tengok arwah sebelum kebumi. tapi kakda tabah. anak kecik lagi, moga kakda teruskan hidup dengan baik. hm 25may harijadi kakda pulak. ni lagi sedih ni. 

ok dah taktau nak tamatkan macam mana. esok banyak benda nak setel. hidup dah mula busy, macam biasa lepas ni lambakan tugas bakal datang terpa aku. moga aku pun tabah macam kakda. sesungguhnya Allah menguji hamba-Nya selaras dengan apa yang mampu ditanggung hamba-Nya itu.

sekian, toceh.

No comments: